Archeologie

Hoe was het leven vroeger in ons dorp? De bodem van ons dorp bevat tal van voorwerpen die ons meer kunnen vertellen over de geschiedenis van Angeren. Archeologie is dus: een duik nemen in dat verre verleden door middel van verantwoorde opgravingen. De sectie Archeologie wil zich inzetten voor het bewaren van dit verleden voor het nageslacht.

We weten tegenwoordig dat opgravingen, luchtfoto's en andere middelen van de moderne wetenschap dingen aan het licht brengen, die een juister beeld geven van de leefwereld van onze voorouders dan we tot nu toe wisten.

Daarom willen we de vondsten verzamelen, die we in de grond vinden en bij elkaar brengen in onze Historische Kring. We gaan alles ook vastleggen in een arche-ologisch archief en nodigen alle geïnteresseerde Angerenaren uit ons hierbij met raad en daad te helpen

Archeologische vondsten

Meer lezen klik op het plaatje

Vondsten